Iron Maiden planen gigantische Tour für 2016

Der Release des neuen Maiden-Albums “The Book of Souls” steht unmittelbar bevor und schon verkündet die britische Metallegende ihr nächstes großes Projekt. Es ist sieben Jahr her, dass die Band mit ihrer eigenen Boeing 757 zur großen “Somewhere back in time”-Tour aufbrach. Das soll jetzt noch übertroffen werden. So darf es dieses Mal gleich ein Jumbo, eine Boeing 747-400, sein mit der man zu Konzerten auf sechs Kontinenten aufbricht.

Los geht es mit der als “Ed Force One” getauften Maschine im Februar 2016 in den USA, weiter über Mittelamerika und Länder wie Costa Rica, El Salvador in den Süden nach Argentinien und Chile. Im April wird man in Japan landen, um sich darauf Richtung Newseeland, Australien und Südafrika aufzumachen. Das Finale findet dann von Mai bis August mit einer Rundreise über das alte Europa statt. Die genauen Daten der Konzerte sollen in Bälde veröffentlicht werden.

Ob es danach wieder einen interessanten Film wie “Flight 666” zu sehen gibt? Es würde uns nicht wundern…

Hier noch ein paar Originalstatements von Sänger Bruck Dickinson:
“When the opportunity arose from my friends at Air Atlanta Icelandic to lease a 747 for The Book of Souls World Tour, of course we jumped at the chance, who wouldn’t? The greatest benefit of travelling in a 747 is that because of its colossal size and freight capacity we can carry our stage production and all our stage equipment and desks in the cargo hold without having to make any of the immense structural modifications needed to do this on the previous 757, the extent of which fans will have noted on the Flight 666 DVD. Although in reality we cannot carry much more gear the savings in complexity, time and cost make using the 747 even more practical. All we will need to do is ‘paint’ it and move a few seats around, with the added advantage that there is much more room for band and crew – our Krew can almost get a row of seats each to catch up on sleep on the flights! Furthermore, it is marginally faster o.85 MACH and the range of around 7000NM (13,000 km) is much greater which means we will not have to make the refuelling stops we needed to with the 757.
However, even though we have worked out the logistics of taking a plane of that immense size out on tour, I still have to learn to fly it before we can go anywhere! So, I’m currently doing my training to qualify as a pilot and Captain on a Boeing 747. I’m doing this at Cardiff Aviation, my aircraft maintenance facility in Wales, where we recently took possession of a rather splendid 747 simulator which I can’t wait to get practising on!
We’re all really excited at the thought of bringing our brand new tour to fans who have never seen us play live before, and of course re-visiting all our old friends again too. You can rest assured we are all working hard to put together a spectacular show for our fans.”